torsdag 22. oktober 2015

Pen tool i Illustrator CS6, en rask innføring.


Når vi tegner med pen tool opprettes det et Anchor point for hver gang vi trykker på arket. Dette punktet er flyttbart med den hvite pilen som har hurtigtast (A). Når vi tegner kan vi lage rette og buede linjer. De buede linjene har justeringspunkter i tillegg til anchor point. Disse heter handle. Når jeg tegner trykker jeg først på hvit pil, deretter på pen tool. Når jeg så tegner og holder ned Ctrl får jeg opp hvit pil og kan flytte punktene hvis jeg trenger.
 
Tegne rette linjer
Tegne buede linjer

Endre retning på handles
Legg til punkter på en form
Fjern punkter fra en form


Endre rett linje til buet linje og motsatt


2 kommentarer:

  1. Lettfatettelig og fine illustrasjoner!

    SvarSlett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett