torsdag 11. februar 2016

Oppgave 2- Visuell profil

Da har bloggen min skiftet utseende for en bitte liten stund. I studiet digital mediedesign er nå tiden kommet til web- og informasjonsdesign. I oppgave 2 fikk vi i oppdrag å lage profil til en ny webside og lage en moodboard ved hjelp av en inspirasjonskilde. Jeg fant dette bildet på en nettside og brukte som inspirasjon til mitt moodboard. 


Moodboardet er laget i Photoshop. Jeg lot meg inspirere av fargene, fargekontrastene og blomstene som ga meg ideen for temaet til min nettside. 

Valmuesøstre skulle være en webside som solgte frø, planter og tilbehør til hagen spesielt rettet mot det nordnorske klimaet. Jeg valgte navnet valmuesøstre og blåfargene fordi denne blomsten får spesiell vakker blåfarge her oppe i nord. Jeg valgte delvis sterke farger i designet fordi det skulle samsvare med noen av de sterke fargene man finner igjen på blomstene. Jeg valgte å duse de sterke fargene noe slik at blomsterbildene ble blikkfanget. De lyse gule boksene skulle brukes til symboler som en handlevogn, en enkel sol, og en sol bak en sky, som skulle brukes under blomsterbildene for å gi info om kjøp, og hvilke forhold blomstene trives i som sol eller skygge. 

Her er et forslag som er laget i Photoshop på hvordan websiden kunne sett ut. 


I min blogg har jeg satt inn header og bakgrunn som tilhører denne fiktive nettsiden. Jeg har også endret fargen på fonten i overskifter og navigasjon. Jeg klarte ikke å endre baksiden til den horisontale navigasjonslisten. Denne skulle jeg gjerne hatt gul. Jeg har også valgt fonten Arial i dette dokumentet som samsvarer med valget til nettsiden.  
Gleder meg til å lære mer slik at jeg kan lage en slik side i virkeligheten og ikke bare i Photoshop. 

1 kommentar:

  1. Liker fargesammensetningen din! Forslaget til hvordan websiden kan se ut er helhetlig og fint :)

    SvarSlett